איך להשתמש נכון באתר ככלי שיווקי: החל מבנייתו וכלה בדרכים מקוריות לשיווק.
החלטתם להקים אתר לעסק? רעיון מצוין. אתר אינטרנט הוא דרך מצוינת לשווק את עסק שלכם, כל עוד אתם עושים את זה בצורה נכונה. אז רגע לפני שאתם מתחילים במלאכה, הנה כמה דברים שכדאי לכם לדעת על איך מקימים אתר ולמה חשוב לשים לב.
מה זה אתר?
אתר הוא אוסף של דפי אינטרנט הכולל שירותים ומידע על התחום והעסק שאותו אתם רוצים לשווק. אתר בסיסי בד"כ יכיל את דף הבית, הדף המרכזי שבו אפשר להתעדכן ולהגיע לכל דף אחר באתר; דפי תוכן הקשורים למידע/שירותים אותם אתם מציעים; דף ליצירת קשר, בו ניתן לשלוח אליכם מייל, להתקשר ולראות היכן אתם ממוקמים; דף על אודות העסק ועל מי שעומד מאחוריו.
דגשים לבניית אתר
· קניית דומיין (שם מתחם) – בשלב הראשון עליכם לקנות דומיין, שהוא למעשה כתובת האתר שלכם. חשוב ששם הדומיין יהיה קצר וקליט ככל הניתן, אך שגם יכלול את שם העסק שלכם או לפחות מילות מפתח מתחום העסק שלכם. למשל TZUNATOVA.CO.IL, HEALTHY-NUTRITION.COM וכו'. סיומת COM פונה לקהל בינלאומי, סיומת CO.IL פונה לקהל ישראלי. קיימות חברות רבות המציעות דומיין למכירה ותהליך הרכישה באינטרנט פשוט מאוד. כאן תוכלו למצוא דוגמא לאתר המציע דומיינים.
· אפיון האתר – בשלב זה יש להבין מה מטרת האתר: האם תרצו שתהיה באתר חנות מקוונת למכירת ספרים בנושא תזונה, למשל; האם זה רק אתר תוכן המתמקד בשיטות הטיפול בהן אתם מתמחים; האם יהיה פורום; ואולי זה בלוג, שבו אתם מפרסמים פוסטים ומנהלים דיונים עם המגיבים. לאחר מכן, חשבו על קהל היעד שלכם ועל השירותים שאתם רוצים להציע לו ובהתאם בצעו את החלוקה לדפים. למשל, אם אתם פונים גם לאנשים לאחר ניתוח בריאטרי וגם לאנשים עם קרוהן, חלקו את הדפים בצורה שתהיה ברורה לשני הקהלים.
· הכנת האתר – בשלב זה יש להתייחס לאתר כאל בית חדש ולתכנן מראש היכן ימוקם כל דף באתר, מה יהיה עיצובו ומה יהיה תוכנו. למשל, האם בתחתית הסרגל הימני בכל עמוד יופיע מספר הטלפון שלכם ואולי דווקא יהיה ציטוט של משפט ממשוב של מטופל; האם לייצר דף חדשות שבו יפורסמו מחקרים עדכניים בנושא תזונה ומה יהיה אורך כל מאמר. לצד כל אלו, חשוב לא לפגוע אפשרות לנווט בצורה פשוטה ונעימה באתר.
· בניית האתר – עד כמה שמשימת בניית אתר נשמעת קשה, מדובר בתהליך ידידותי למדי. קיימות היום מגוון מערכות לניהול תוכן המציעות טמפלטים (תבניות) לבניית אתר. הנפוצה שבהן היא מערכת הניהול וורדפרס, המאפשרת בניית אתר בצורה פשוטה ומהירה. וורדפררס היא מערכת חינמית, אך ישנן תבניות מעוצבות ומתקדמות יותר שעליהן תצטרכו לשלם.
במידה ואינכם מעוניינים להתמודד עם אתגר בניית האתר לבד, ניתן לפנות לחברה מקצועית לבניית אתרים, שלא פעם משלבות גם שירות של בנייה ועיצוב האתר וגם שירות של קידומו באינטרנט.
איך לשווק נכון ולהיות מקוריים?
דף הבית – לרוב זהו הדף הראשון שעמו נפגש גולש וצריך לדאוג שהוא יגרום לו להישאר באתר. חשוב שהדף הזה ייטען במהירות ולא יכיל דברים כבדים כגון סרטוני פלאש, הרבה תמונות ווידיאו. כמו כן, הקפידו שהעיצוב לא יהיה עמוס מדי ויגרום לתחושה של בלבול, מאידך, יש להשרות מקצועיות ומהימנות ולכן לא כדאי שהדף יראה דל מדי וחסר בשר.
תוכן, תוכן, תוכן – תוכן הוא כלי חזק לשיווק. תוכן שיווקי טוב הוא תוכן מעניין שגורם לגולשים שלכם לבלות יותר זמן באתר, הוא מכיל הרבה מילות מפתח הקשורות לתחום העסק שלכם, הוא מקצועי ומהימן אך גם נעים וקל להבנה, ולרוב הוא לא יהיה ארוך מדי (300-500). כל הפרמטרים הללו מביאים בסופו של דבר לקידום אורגני של האתר שלכם בגוגל, וככל שיש יותר תוכן באתר, כך טוב יותר. עם זאת, למרות חשיבותו הרבה של התוכן, נסו לחשוב גם על דרכים מקוריות לשלב אותו באתר. למשל – יצרו באתר דף עם מכתבים של מטופלים שעברו אצלכם טיפול בהצלחה ומוכנים לחלוק את החוויה שלהם, הכינו סרטון אנימציה קליל ומצחיק המסביר על ההבדלים בין סוגי שמנים צמחיים שונים, במקום לכתוב על כך (קיימים טמפלטים קלים ליצירת סרטוני אנימציה אונליין בזול, כאן תוכלו למצוא אחד מהם).
אינטראקציה – נסו ליצור קשר עם הגולשים שלכם ולהפעיל אותם. גרמו להם להגיב באתר, לעבור לדפים אחרים באתר, לבצע הרשמה או רכישה כלשהי אונליין. ככל שגולשים שוהים זמן יותר באתר, כך הוא מקודם יותר באופן אורגני בגוגל. למשל, הציעו הנחות בטיפולים לגולשים שיענו נכונה על חידה שתעלו באתר. אם לעסק יש גם דף ברשת חברתית, נסו ליצור אינטראקציות גם בן הדף לאתר. למשל, שימו לינק לחידה בדף הפייסבוק של העסק שלכם, כך שגולשים מן הרשת החברתית יגיעו לאתר ויבצעו בו תהליך הרשמה כלשהו בטרם יענו על החידה ויזכו בהנחה. לצד כל אלו, היזהרו מלהיות טרחניים מדי, כדי שלא תגרמו לגולשים לברוח מהר מהאתר שלכם.
לסיכום, הרשת היא כר פורה לשיווק. למרות מגוון הדרכים שבהן אתם יכולים לשווק את העסק שלכם, הקמת אתר הוא שלב בסיסי והכרחי בשיווק, ולכן חשוב להקדיש לו משאבים ולהיות מקוריים.