הרשת מציעה היום מגוון רחב של כלים וערוצים דיגיטליים שיחשפו לקוחות פוטנציאלים לעסק שלכם. איך עושים זאת נכון?
קמפיין דיגיטלי הוא מושג המתייחס לתוכנית מכוונת מטרה, תקציב וכלים, כדי לשווק/לפרסם עסק באינטרנט. מגוון הכלים והאפשרויות לקמפיין דיגיטלי הוא גדול וממשיך להתרבות בכל יום כדי להתאים את עצמו לצרכי הגולשים והעסקים. הקמפיין יכול להיחשף בכל אחד מאמצעי המדיה הדיגיטליים, לרוב יעשה שימוש בסרטוני וידאו ביוטיוב, בפרסומות באתרים וברשתות חברתיות, בקידום ממומן בגוגל ובפוסטים ממומנים בפייסבוק, אך כל אמצעי דיגיטלי שיתרום לחשיפת העסק יכול להיות חלק מהקמפיין שלכם. בכתבה זו נבין כיצד לבנות קמפיין דיגיטילי אפקטיבי לעסק קטן-בינוני.
למה דווקא קמפיין באינטרנט
האינטרנט הוא ללא ספק ערוץ יוצא דופן בתחום הפרסום והשיווק וייחודו מתבטא בעיקר בארבע תכונות מרכזיות שכדאי לעשות בהן שימוש יעיל ולשלבן בקמפיין שלכם:
1. אינטראקטיביות – מעבר לעושר אמצעי המדיה המוצע באינטרנט (אתר, סרטון, רשת חברתית וכו'), כמעט בכל אחד מאמצעים אלו ניתן לייצר קשר ישיר עם הלקוחות הקיימים או הפוטנציאלים ולייצר רמת מעורבות גבוהה במישורים רבים. כך שמעבר לחשיפת העסק שלכם, במהלך קמפיין ראו באינטרנט כאמצעי אינטראקטיבי שדרכו תוכלו לחזק קשרים עם לקוחות קיימים, ללמוד על צרכים של לקוחות פוטנציאליים ועוד.
2. נגישות – להבדיל מערוצי השיווק והפרסום האחרים, האינטרנט נגיש באופן מידי לכולם וכל גולש יכול להגיב. נצלו את הנגישות הזו כדי שתוכלו לתת שירות טוב יותר לגולשים שלכם. למשל, כחלק ממסע קמפיין לקידום תחום טיפול בהשמנה בקרב נוער בעסק שלכם בפייסבוק, הציעו צ'אט פתוח ביום ובשעה מסוימים, שבו תענו על שאלות מקצועיות בנושא הרגלי תזונה נכונים לנוער.
3. התמקדות – בניגוד לערוצי המדיה המסורתית, באינטרנט קל יותר למקד פניה לקהל יעד בצורה מבוקרת וזאת הזדמנות טובה להתאים את הקמפיין שלכם לגולשים ייחודיים. למשל, אם ברצונכם להתמקד בקמפיין בנושא תזונה טבעונית, תוכלו לבחור בקידום ממומן של מילות מפתח ממוקדות יותר כגון "תזונה טבעונית לילדים", כדי לקדם את האתר שלכם בגוגל.
4. מעקב – האינטרנט מאפשר מעקב ומדידה של אפקטיביות הקמפיין שלכם: כמה כניסות נעשו לאתר, כמה חברים הצטרפו לדף הפייסבוק, כמה אנשים נחשפו לסרטון שלכם וכו'. נצלו כלים אלו כדי לערוך מקצה שיפורים בקמפיין שלכם.
שלושת השלבים לבניית קמפיין
1. הגדרת קהל היעד – בשלב הראשון של הקמפיין חשוב לשאול את עצמכם מיהו קהל היעד אליו תרצו לפנות. פנייה להורים צעירים שונה מפנייה לקהל בגיל השלישי. לצורך העניין, אם ברצונכם לפנות להורים לילדים עם בעיות משקל, השפה והתכנים צריכים להיות בהתאם: פניית הזדהות עם ההורים כמבוגר האחראי, הקניית כלים להורים כדי להתמודד עם הילדים וכו'. פנייה לקהל בגיל השלישי מצריכה פנייה ישירה למבוגרים עצמם, התייחסות לבעיות הגיל ולהתמודדות אתו וכו'. לצד אלו, חשוב להקפיד על מיקוד הקהל ככל שניתן ולא להסתפק בהגדרות כלליות. כך למשל יש להחליט האם הפנייה בקמפיין היא להורים לנערות עם הפרעות אכילה או במקרה של הגיל השלישי –למבוגרים הסובלים מסוכרת סוג 2, למבוגרים הסובלים מתת תזונה וכו'.
2. הגדרת תקציב – בעיקרון, אין גבול לסכום הכסף שאפשר להוציא על קמפיין באינטרנט. מצד שני, לא תמיד יש צורך בסכומי עתק כדי לייצר קמפיין מוצלח. לאחר שהגדרתם את סכום הכסף שעומד לשימוש הקמפיין, יש לקחת בחשבון שלושה פרמטרים חשובים: כמה זמן יימשך, באיזו תדירות, באילו ערוצי אינטרנט. בצורה זו תוכלו לתקצב כל יום בקמפיין ולערוך שינויים בהתאם. כך למשל, אם תערכו קמפיין חודשי בנושא הבעיות הטמונות בדיאטה מהירה והוא יכלול גם קידום ממומן בגוגל וגם פוסטים ממומנים בפייסבוק, במידה והתקציב לא ייאפשר לכם לעמוד בשני היעדים, ייתכן ותצטרכו לתמרן ביניהם. למשל, להוריד את התקציב לכל פוסט ממומן בפייסבוק, או לחילופין להוריד את תדירות הפוסטים, אולי לבחור מילות מפתח אחרות בגוגל וכו'.
3. הגדרת המסר – מה המסר שאתם רוצים להעביר ללקוחות הפוטנציאלים שלכם? מדובר במשימה לא פשוטה, כי היא דורשת מכם להיכנס במידת מה לראש של קהל היעד שלכם ולעניין אותו בשירות/טיפול שלכם. בנוסף, חשוב להעביר מסר שאתם באמת עומדים מאחוריו. המסרים יכולים להיות טיפול חדשני שיש רק אצלכם בקליניקה, גישה טיפולית משולבת, ניסיון רב, אחוזי הצלחה גדולים בקרב המטופלים וכו'. כאמור, חשוב לעמוד מאחורי המסר ולנסות להעביר אותו בצורה מקורית. זכרו שתדמית היא הדרך שבה הסביבה תופסת את העסק שלכם. בניית תדמית טובה תישאר איתכם לטווח ארוך.
במידה ואינכם מעוניינים לערוך קמפיין לבד, ניתן להיעזר בחברות שיווק ופרסום באינטרנט שיוכלו לנהל בשבילכם את הקמפיין. לרוב מדובר בתוספת תשלום לא מעטה עבור ניהול הקמפיין, אך קמפיין שיווקי הוא ממילא דבר לא זול ואולי שווה לשקול לשים את כספיכם בידיים מקצועיות שידעו להפיק ממנו את המיטב.